Як заробити на Iнтернет-кредитах

Швед Себастьян Семятковскі не дуже любив наперед оплачувати покупки в Інтернет-магазинах. І придумав, як зробити так, щоб цього не доводилося робити.

 


 

1353481215_349789_32
Зображення: euromag.ru

 

Студент Стокгольмської школи бізнесу й економіки Себастьян Семятковскі встиг пізнати, що означає слово “розчарування”. 2004 року він спробував свої сили у бізнес-шоу, яке організував його ВНЗ. Туди запросили підприємців-початківців та кількох мільярдерів, що виявили готовність профінансувати нові проекти на правах партнерів чи інвесторів. Себастьяну на цьому шоу не пощастило. Він пропонував створити нову систему онлайн-платежів, і одразу декілька найбагатших шведських бізнесменів забракували його ідею.

 

Семятковскі тоді зовсім зневірився. Він пам’ятає імена тих мільярдерів, котрі сказали, що його пропозиція завідомо програшна.

– Мені так і хотілося сказати їм: – “Ви ще побачите, як ви були неправі”, – говорить він.

 

Подорож

Ідея власного бізнесу, котру Семятковскі презентував на шоу, народилася несподівано й випадково. Зі своїм товаришем і майбутнім компаньйоном Нікласом Адалбертаном вони взяли у своїй бізнес-школі академічну відпустку на рік і вирушили подорожувати. Але в Австралії вони одного разу спізнилися на судно, і на певний час лишилися на Зеленому континенті. Загалом подорож затягнулася на два роки.

 

До Швеції друзі повернулися 2003 року, Себастьян влаштувався працювати у факторингову компанію. А наступного року він спробував зацікавити совєю ідеєю акул бізнесу.

 

Початок

Зараз, через дев’ять років, Семятковскі почувається значно краще. Його компанія, що має назву Klarna, тепер спонсорує Стокгольмську школу бізнесу й економіки. Більше 9 млн осіб скористалися послугами компанії, а нещодавно вона отримала $1 млрд інвестицій – для європейської ІТ-компанії це дуже значна сума. Klarna працює, крім Швеції, в Німеччині, Австрії та Нідерландах, планує виходити на ринок Канади і США.

 

“Електронні платежі – це зручно, але вони мають багато вад. Покупець ризикує, сплачуючи покупки в Інтернет-магазинах, бо він не може бути впевненим, що отримає саме те, на що сподівався. Покупець хоче naruto 3 купить для playstation 3, і він сподівається, що саме цей товар доставить йому пошта або кур’єр. Це для нього дуже важливо – отримати саме те, що йому потрібно. І ще він бажає оплачувати товар не до його отримання, а за фактом. Але небагато європейських Інтернет-магазинів на це йдуть. Ніхто йому цього не гарантує”, – говорить Семятковскі.

 

У перекладі зі шведської “klarna” – “світлий, чистий, ясний”. В основі бізнесу компанії лежить дуже проста ідея: клієнти Інтернет-магазинів хотіли б оплачувати товар після доставки. Але не лише це дає змогу зробити сервіс компанії. Там також можна отримати онлайн-кредит і повернути його до кінця місяця. Система має досить просту процедуру реєстрації, набагато простішу, ніж у більшості платіжних систем. Завдяки цьому продажі через Klarna майже на 25% вищі, ніж через інші платіжки, бо певну частину клієнтів все ж відлякує тривала й дратівлива реєстрація та процедура оформлення замовлень.

 

Та найістотніше нововведення Klarna – комплексний аналіз поведінки клієнта й прогнозування його подальших дій, для мінімізації ризику шахрайства з боку покупця. За окрему платню компанія здійснює для Інтернет-магазинів розрахунок кредитних ризиків, а також і для внутрішніх потреб перевіряє надійність кредитоотримувача.

 

Себастьян Семятковскі розповідає: – “Мене часто запитують: – “Яким чином ви так швидко приймаєте рішення щодо надання кредиту, якщо ви навіть не бачите клієнта в обличчя?”. Я завжди відповідаю питанням: – “Вибачте, а як надаєте кредити ви? Сидите в офісі, приходить невідомо хто, показує паспорт і заповнює папірці… Ви ж не маєте змоги негайно перевірити, хто він і що надумав? А в кредитній справі це – найголовніше”.

 

Саме шахрайство з боку клієнтів досі лишається найбільшою проблемою, але у компанії Себастьяна його рівень утричі менший, ніж в банках – рівень шахрайства з кредитними картками.

А. Леві, керівник підрозділу інвестиційного фонду General Atlantic, що вклав кошти у компанію Klarna, вважає, що Семятковскі має стратегічне мисленням, й одразу зрозумів, як розвиватиметься ринок онлайн-платежів.

 


 

Аналітичні здібності можуть невдовзі знову стати в пригоді шведському бізнесменові, адже компанія збирається у розширений наступ на європейські й американські ринки. Наразі в Klarna працює 800 осіб, 120 з них – інженери відділів розробки. У Швеції через Klarna проходить більше чверті Інтернет-продажів. Семятковскі мріє про конкуренцію зі справжніми монстрами – PayPal, Visa, MasterCard. Саме для цього компанії потрібні мільярдні інвестиції.

 

Klarna викликає жваву зацікавленість ще й тому, що аналітики давно помітили неспроможність європейського бізнесу до створення великих компаній. Зі ста найбільших шведських фірм лише 2 створено після 1970 року. Тож багатьом кортить побачити, чи стане Klarna великою шведською корпорацією, чи її теж викуплять іноземці.

 

За матеріалами Times.Com

 

* * *
Отримуйте новини там, де вам зручно:
Facebook / Твіттер / Український простір




Loading…