Active Group на замовлення Інституту “Республіка” в рамках Ініціативи “За мирний протест!” протягом вересня провела комплексне дослідження впливу Майдану й АТО на сприйняття громадян громадської активності.

У рамках дослідження було проведено серію фокус-групових дискусій у Харкові, Запоріжжі та Одесі і кількісне опитування мешканців міст Полтавської, Сумської, Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської, Миколаївської та Одеської областей.

Результати дослідження були оприлюднені на прес-конференції в інформаційній агенції УНІАН.

“Після Майдану та військового конфлікту ми остаточно зрозуміли, що мало знаємо про проблеми, переживання та бачення майбутнього звичайними громадянами. Ми вирішили розпочати дослідження зі сходу та півдня України, щоб знайти ключ до розвитку громадянського суспільства та задоволення потреб українців. Саме тому протягом вересня ми жили дослідженням людей, їх бажань, очікувань, побоювань”, – заявила інформаційний директор Інституту “Республіка” Олександра Скиба.

Як свідчать результати комплексних досліджень, життя покращилось лише у чверті опитаних, натомість погіршилося у понад половини, а майже 40% респондентів очікують покращення власного життєвого рівня в найближчі роки. Цей показник оптимізму значно вищий, ніж за кілька місяців до Майдану.

_DSC0885

 

Також змінилося і ставлення до громадських активістів. Якщо раніше більшість людей вважало, що суспільно-корисними речами займаються або для того, щоб потрапити в політику, або з іншою суто корисною метою, або навіть заради шахрайства, то тепер так вважає менше третини опитаних. У той час, як позитивну мотивацію в громадській активності вбачають 56,8%. А про власну участь у різних акціях заявили понад 60% респондентів. Це свідчить не стільки про реальну участь у подіях, скільки про бажання продемонструвати власну готовність до участі.

Якщо раніше на протест у східних регіонах було накладене специфічне суспільне “табу”, то сьогодні протест став дозволеною, але не бажаною, формою спілкування з владою.

Головний висновок: Для підвищення активності треба її популяризувати. Причому як ідею активності в цілому, так і окремі напрямки роботи. Проблема активності у недостатності лідерів, які реально цю активність проводили б і “заражали” нею оточення. Щоправда, ця проблема після Майдану стала менш гострою.

Волонтери, які допомагають АТО, можуть стати основою нового громадянського суспільства. Тож працювати необхідно з ними в першу чергу.

Dasha-BavzalukАвтор статті і фото:

Дар’я Бавзалук

журналіст відділу “Суспільство”
 м. Київ
 
 
 

 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 

Поділитися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Comment