Продаж посилань та ставлення пошукових систем

Зображення - 123rf.com

Цей матеріал міг би й не з’явитись, якби нещодавно ми з Максом не зачепились язиками на теми пошукової оптимізації, маркетингу в соцмережах та купівлі-продажу посилань.

 

Коротенько – про суть дискусії. Автор посту про пошукову оптимізацію, безумовно – фахівець своєї справи, охарактеризував купівлю посилань як один з елементів SEO (зокрема, входить до так званих методів зовнішньої оптимізації).

 

Як знають постійні читачі “Українського інтернету”, я не вважаю купівлю посилань чимось таким, що стосується SEO. На мою думку (і я зазвичай підтверджую свої думки досить авторитетними аргументами – рекомендаціями розробників технології пошуку від Google), купівля-продаж посилань – це маніпуляція результатами пошуку та обман споживача. Про що я й повторив у коментарях до Максової статті.

 

Звернімося, так би мовити, до джерел. Зокрема, адміністрація Google рекомендує веб-майстрам всі оплачені лінки відмічати текстовим вказанням на їх рекламний характер та спеціальним теґом rel=”nofollow”, котрий показує пошуковому роботові, що це посилання не має передавати частку PageRank сторінці, на яку веде. Іншим способом “чистого” (з погляду Google) розміщення оплаченних посилань є перенаправлення на рекламовану сторінку через сторінку власного сайту, індексація якої заборонена через файл robots.txt. Таке розміщення оплачених рекламних посилань є цілком легальним та не викличе санкцій з боку пошуковика.

 

Зображення - shpargalko.ru

 

Але, оскільки такі способи лінкування дають покупцеві лише переходи на рекламований ресурс (та й то – за певних умов), а головна мета купівлі посилань – збільшення показника PageRank рекламованої сторінки, зрозуміло, що не всім це підходить. Тому на біржах лінків і виставляється вимога – не закривати оплачені лінки від індексації. Хоч це й суперечить рекомендаціям того ж Google.

 



 

Сам Google не заперечує, що веб-майстри цілком вільні у своєму виборі способів публікації будь-яких матеріалів на власних ресурсах. Але так само і Google вільний вирішувати – які сайти відповідають його розумінню якісних сайтів, а які – не заслуговують на високі позиції у результатах пошуку. Кожен веб-майстер має це розуміти.

 

Стосовно Яндекса – я не знайшов настільки чітких рекомендацій, як у Google, зокрема, про вплив теґів та їх простановку. Але, наприклад, ось тут чітко сказано, що Яндекс не вважає купівлю-продаж посилань “яндексоугодною” справою, тому з плином часу все більше знижуватиме вагу таких посилань до нуля включно. Тож, в цілому, Яндекс з Google у цьому питанні солідарний: купівля лінків = маніпуляція результатами пошуку.

 

Зображення - aif.by

 

Звичайно, проблема з визначенням куплених та природних посилань існує, і саме тут є щілина для тих вебмайстрів, що торгують лінками. В ідеалі, якби всі посилання мали природне походження, результати пошуку були б дуже відмінними від тих, що є зараз. Та у будь-якому випадку вже скоро індустрія торгівлі лінками загнеться. Можливо, залишиться на довший час у Росії, бо для Яндекса лінки є важливішим фактором, ніж для Google. А ось американський пошуковик дуже різко змінює принципи своєї роботи у бік посилення фактору соціалізації, а також персоналізованого пошуку. Тож вага посилань в очах Google зменшується значно швидше, ніж це відбувається в інших системах пошуку.

 

І, напевне, останнє. Дуже часто доводиться чути, що навіть великі компанії купують посилання, і гарно розвиваються, і перебувають у топі пошукової видачі тощо. Є таке, від цього не відмахаєшся і очі на це не заплющиш. Але це не означає, що треба робити те, що роблять усі. Лафа колись закінчиться, і сірі “оптимізатори” залишаться без роботи, бо не вміють нічого іншого, крім купівлі посилань.

 

Також хотів би запитати у тих, хто висуває подібні аргументи: якщо всі підуть калічити сусідів чи творити ще якісь злочини – ви теж підете за всіма? Бо так роблять усі? Гм… Це я щось трохи переборщив… Пока, пішов відпочивати.

 



 

* * *
Отримуйте новини там, де вам зручно:
Facebook / Твіттер / Український простір




Loading…